TRANSGENDER POPULATION AND TEACHING: SOME NOTES
DOI:
https://doi.org/10.26568/2359-2087.2018.2592Keywords:
Transgender population. Teaching (role). Educational processes.Abstract
This study aims to analyse and discuss the presence of transgender population in an educational context, highlighting the performance of people from this group in teaching role. Through documentary data and theoretical studies the text problematizes the violence that victimize the Brazilian LGBT population, presenting fundamental concepts for the understanding issues related to sexual orientation and gender identity. The research also gives prominence for some elements of queer epistemology that can contribute to advance the comprehension of this theme in the educational field. The analysis undertaken allow us to affirm that schools are still developing practices to disciplining the sexual and gender experiences that impact the students’ subjectivity. However, the presence of transgender people in educational spaces, especially in teaching role, destabilizes heteronormative curricular practices and their expressions can be characteristics of resistance in education.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).